گرین کارت از طریق خانواده + راهنمای کامل شرایط 2023

گرین کارت از طریق خانواده به یکی از شیوه های دریافت این نوع کارت تبدیل شده که امروزه توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند، علت آن هم این است که این شیوه همیشه به منظور دریافت اقامت دائم مورد حمایت ایالات متحده آمریکا بوده است.

گرین کارت به عنوان یک مدرک شناسایی که ویژه ایالات متحده آمریکا می باشد و در سطح بین المللی از اعتبار و ارزش بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که دارای چنین کارتی هستند، به آسانی می توانند در خاک این کشور اقامت دائم داشته باشند.

در نتیجه مدرکی که نشان می دهد شما می توانید در آمریکا اقامت دائم داشته باشید، گرین کارت می باشد. برخوردار از این کارت ویژگی هایی به همراه دارد که می توان به مواردی از جمله ورود آسان به آمریکا، سفر به سایر کشورها از این کشور، امکان زندگی در هر جای کشور و برخورداری از شغل مورد نظر خود اشاره کرد. در اصل، مزیت های برخورداری از اقامت دائم آمریکا بسیار زیاد است و همین مسئله موجب شده است که توجه بسیاری از افراد به این کشور جلب شود.

نحوه دریافت گرین کارت

نحوه دریافت گرین کارت از مراحل متنوع و پیچیده ای برخوردار می باشد. خوب است بدانید به فردی که جهت دریافت اقامت دائم آمریکا درخواست ارائه می دهد، ذینفع یا متقاضی گفته می شود. همانطور که گفته شد، گرین کارت به منظور اقامت دائم آمریکا است. کشور های دیگری از جمله کانادا، ترکیه و بسیاری کشور های دیگر از شرایطی برخوردار هستند که متقاضیان با طی کردن مراحلی می توانند اقامت دائم آن کشور ها را به دست آورند.

در صورتی که جزو متقاضیان زندگی در ایالات متحده آمریکا می باشید، از طریق شیوه های زیر می توانید نسبت به اخذ اقامت دائم آن اقدام نمایید:

گرین کارت از طریق خانواده

خوب است بدانید که اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده همیشه به طور ویژه ای پروسه دریافت ویزا ها از طریق خانواده را تحت حمایت قرار داده است. این امکان برای شهروندان آمریکا و افرادی دارای گرین کارت می باشند، فراهم است که برای اقوام درجه یک خود درخواست گرین کارت ارائه دهند. به این نوع درخواست، درخواست گرین کارت از طریق خانواده گفته می شود.

افرادی که می توانند از این شیوه گرین کارت اخذ نمایند شامل اعضای خانواده از جمله همسر، والدین، خواهر و برادرمی باشند. با اخذ گرین کارت برای اعضای خانواده دارندگان گرین کارت، شرایط به این صورت می شود که آن ها می توانند به طور آزادانه به زندگی و کار در آمریکا بپردازند.

گرین کارت از طریق شرکت در لاتاری

یکی از شیوه های دریافت گرین کارت، شرکت در لاتاری می باشد. ثبت نام در لاتاری به طور سالیانه و به مدت یک ماه صورت می گیرد و علاقه مندان به اخذ گرین کارت آمریکا می توانند نسبت به ثبت نام در این قرعه کشی اقدام نمایند. به عبارتی می توان اینطور گفت که ثبت نام در لاتاری، حکم درخواست ویزا دارد. در صورت برنده شدن در این قرعه کشی، برای شما زمان مصاحبه تعیین می شود و با گذراندن مراحل لازم، این شرایط برای شما فراهم است که به عنوان یکی از شهروندان آمریکایی در این کشور زندگی کنید و به فعالیت های خود همچون یک شهروند عادی ادامه دهید.

گرین کارت از طریق اشتغال

گرین کارت از طریق اشتغال را می توان به عنوان یکی دیگر از شیوه های مهاجرت و اخذ اقامت دائم آمریکا معرفی کرد. این ویزا برای شما شرایط را فراهم می کند تا بتوانید اقامت دائم آمریکا را به دست آورید. در صورتی که جزو استاتید برجسته، متخصصان دارای مدارک معتبر و پیشرفته، افراد با توانایی ویژه و مواردی از این دست هستید، می توانید با ارائه مدارک تحصیلی و شغلی خود، ویزا کار آمریکا را اخذ نمایید. همینطور افرادی که نسبت به تخصص های ویژه مسلط هستند، به گونه ای که در راستای کمک به منافع ملی آمریکا باشد می توانند به راحتی از اقامت دائم آمریکا برخوردار شوند.

توجه داشته باشید که افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری در آمریکا هم نسبت به دریافت گرین کارت این کشور اقدام نمایند.

مراحل اخذ گرین کارت از طریق خانواده

اخذ گرین کارت از طریق خانواده دارای مراحلی می باشد که در صورت درست اجرا کردن هر مرحله شانس شما برای به دست آوردن این کارت افزایش می یابد. این شیوه از دریافت گرین کارت دارای 3 مرحله می باشد، که مراحل عبارتند از:

در ارتباط با درخواست گرین کارت برای اعضای خانواده یک واقعیتی وجود دارد و آن هم زمان بر بودن این روند است. در اصل باید اینگونه بگوییم که صدور این نوع گرین کارت یک شبه صورت نمی گیرد و بایستی در پروسه دریافت گرین کارت از طریق خانواده صبر و تحمل بالایی داشته باشید. این که جهت اخذ گرین کارت برای اعضای خانواده به طور دقیق چه مقدار زمان نیاز است، به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از جمله یکی از این عوامل می توان به نوع رابطه خانوادگی اشاره کرد. به این معنی که ایا بستگان متقاضی از تابعیت ایالات متحده برخوردار هستند یا اینکه دارای گرین کارت آمریکا می باشند و برای دریافت این نوع کارت، درخواست خود را از چه کشوری ارائه می دهید. خوب است بدانید که افراد واجد شرایط به منظور دریافت گرین کارت آمریکا به دو دسته بستگان نزدیک و بستگان دارای اولویت تقسیم بندی می شوند.

اسپانسر یا به عبارتی حامی که شهروند ایالات متحده یا از گرین کارت آمریکا برخوردار است، بایستی به اثبات برساند که دارای شرایط و تمایل به حمایت از متقاضی دارد.

متقاضی دارد. برای متقاضیان مستقر در ایالات متحده و همینطور افرادی که خارج از ایالات متحده مستقر هستند، راه های گوناگونی وجود دارد.
در صورتی که متقاضی گرین کارت با ویزای غیر مهاجرتی دارای اعتبار در ایالات متحده حضور داشته باشد، تنها لازم است که نسبت به تنظیم وضعیت خود اقدام نماید.
چنانچه که متقاضی گرین کارت در خارج از ایالات متحده سکونت داشته باشد، بایستی برای ویزای مهاجرتی در سفارت ایالات متحده یا کنسولگری کشور محل اقامت خود درخواست ارائه دهد

شما می توانید به منظور دریافت گرین کارت از طریق خانواده، از کارشناسان ما در گروه حقوقی سین سان مشاوره دریافت نمایید. خوب است بدانید که ما در سین سان در تمام امور مرتبط به مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از جمله  پاسپورت آمریکایی، سیتی زن شیپی و گرین کارت،  ثبت انواع وکالت نامه، شناسنامه ایرانی و بسیاری موارد دیگر تخصص داریم.  در نتیجه وکلای مهاجرت ما اینجا هستند تا به شما کمک کنند و همینطور شما می برای تعیین وقت مشاوره طریق شماره 614-4415 (818)۰۰۱ با ما در ارتبط باشید. از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله  گرین کارت از طریق خانواده در وب سایت سین سان متشکریم.

چطوری میتونم کمکتون کنم؟