دریافت گرین کارت از طریق ازدواج

گرین کارت انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن دریافت گرین کارت از طریق ازدواج می باشد، که در ادامه با شرایط این گرین کارت آشنا خواهید شد. همه افرادی که می خواهند در آمریکا زندگی کنند بایستی از گرین کارت برخوردار باشند.
باید درباره گرین کارت اینطور بگوییم که این کارت به شما این امکان را می دهد که از همه حقوق شهروندی به جز حق رای برخوردار شوید.
با داشتن این کارت می توانید در هر کدام از ایالت های کشور آمریکا که می خواهید اقدام به زندگی کنید، کاری پیدا کنید و از کسب درآمد بهره مند شوید و به تحصیل رایگان در آمریکا بپردازید.

گرین کارت ازدواج آمریکا

در صورتی که شما قصد ازدواج با یک تبعه خارجی یا نامزدی در آمریکا را دارید، در این شرایط دریافت گرین کارت آمریکا پروسه را برای شما راحت تر می کند.

اما همانطور که می دانید گرین کارت ازدواج کارتی است که به همسر خارجی شهروند آمریکایی اجازه قانونی کار و زندگی در تمامی ایالت های کشور آمریکا را می دهد.

شیوه های دریافت گرین کارت ازدواج آمریکا

به منظور دریافت اقامت امریکا از طریق ویزای ازدواج به دوشیوه می توان اقدام کرد:1.ویزای نامزدی 2.ویزای ازدواج.

ویزای نامزدی آمریکا

مدت زمان اخذ ویزای نامزدی به طور تقریبی 3 ماه تا 1.5 سال عنوان شده است. ویزای نامزدی آمریکا ویژه افرادی است که قصد دارند با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنند، یا با او نامزد باشند.

این ازدواج می بایست بر اساس قوانین دولتی آمریکا صورت بگیرد، یعنی دو طرف باید مجرد باشند و از نظر قانونی به سن ازدواج رسیده باشند و یا در صورتی که طرفین قبلا ازدواج کرده باشند قبل از اقدام به منظور اخذ ویزای نامزدی آمریکا بایستی مراحل قانونی طلاق را به طور قانونی گذرانده باشند.

 ویزای نامزدی آمریکا، یک ویزاغیر مهاجرتی و موقت است و بعد از ازدواج پروسه دریافت گرین کارت طی می شود.

فردی که بدون ملیت آمریکایی است و می خواهد این گرین کارت را اخذ کند، بایستی با هدف ازدواج وارد خاک آمریکا شود، و طی ۹۰ روز این ازدواج صورت گیرد. توجه داشته باشید که ویزای نامزدی قابلیت تمدید ندارد و بعد از ۹۰ روز از تاریخ صدور باطل می‌شود.

به منظور ازدواج طرفین باید یکدیگر را طی دو سال قبل از اقدام برای ویزای نامزدی حداقل یکبار به صورت حضوری ملاقات کرده باشند.

ویزای نامزدی آمریکا را برای افراد مجرد زیر 21 سال شرایطی را فراهم می نماید تا به همراه فرد متقاضی به آمریکا مهاجرت کنند.

در این صورت فرم درخواست شده و ویزای

k-2

آمریکا برای آنها در نظر گرفته می شود و همینطور افرادی که قصد ازدواج به صورت فامیلی یعنی با خاله زاده، عمه زاده، عموزاده و یا دایی زاده خود را دارند، قوانین ایالتی و یا محل اقامت آن‌ها احتمال دارد که برای گرفتن ویزای نامزدی ممانعت کند.

ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج مهاجرتی است و در همان ابتدا گرین کارت برای فرد متقاضی صادر می شود. مدت زمان دریافت ویزا ازدواج آمریکا  به طور تقریبی بین 1.5 تا 2 سال اعلام شده است و در بعضی موارد تا 3 یا 4 سال هم احتمال دارد به طور بینجامد.

وب سایت مهاجرتی سین سان می تواند در زمینه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به آمریکا، مشاوره ویزای نامزدی آمریکا، مشاوره ویزای ازدواج آمریکا، مراحل دریافت ویزا از طریق ازدواج، مراحل دریافت ویزا از طریق ویزای نامزدی شما عزیزان را راهنمایی نماید و اقدامات لازم را برای این کار انجام دهد.

به منظور دریافت تابعیت آمریکا از طریق گرین کارت ازدواج بایستی از شرایط زیر برخوردار باشید:

ضرورت ازدواج با یک شهروند یا ساکن ایالات متحده آمریکا.

عدم ازدواج همزمان با یک شخص دیگر و یا یک شهروند ایالات متحده که قبلا ازدواج کرده باشد.

طرفین موظف هستند به اثبات برسانند که ازدواج شان واقعی است، در غیر این صورت شانس آنها به منظور دریافت گرین کارت کاهش می یابد.

در پروسه درخواست، بایستی تمام موارد ذکر شده در بالا رعایت و به اثبات برسانید. آسان ترین شیوه جهت اثبات ازدواج قانونی به طور معمول این است که فقط یک کپی از گواهی ازدواج خود را ارائه دهید.

دریافت گرین کارت از طریق ازدواج و نامزدی چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، مدت زمان گرفتن گرین کارت از طریق ازدواج به طور معمول بین 10 تا 38 ماه است. این مدت زمان به این که شما با شهروند ایالات متحده ازدواج کرده باشید یا نه، بستگی دارد.

 همینطور به محل زندگی کنونی تان که در کجا باشد (داخل خاک ایالات متحده یا بیرون از آن) هم نیز بستگی دارد.

گرین کارت ازدواج این شرایط را برای همسر شهروند آمریکایی یا همسر دارنده گرین کارت آمریکا فراهم می کند  که بتواند در ایالات متحده به زندگی و کار بپردازد.

با برخورداری از گرین کارت آمریکا، اجازه اقامت دائم در آمریکا را دارید، اما در صورتی که متقاضی بخواهد، میتواند برای شهروندی آمریکا نیز درخواست ارائه نماید. بعد از گذشت 3 سال، درخواست شهروندی تان مورد تایید قرار خواهد گرفت.

از شما عزیزان که تا پایان مقاله دریافت گرین کارت از طریق ازدواج در سایت سین سان با ما همراه بودید، متشکریم.

چطوری میتونم کمکتون کنم؟