تاییدیه مدارک پزشکی و گواهی فوت ایرانیان مقیم آمریکا

تاییدیه مدارک پزشکی و گواهی فوت ایرانیان مقیم آمریکا بر اساس مراحل و شرایط ویژه ای صورت می گیرد. توصیه می شود که قبل از هر گونه اقدامی از منابع رسمی نظیر سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آمریکا به منظور کسب اطلاعات دقیق و به‌روز در این زمینه استفاده نمایید.

 در هر صورت، در متن زیر به ارزیابی شرایط عمومی جهت تاییدیه مدارک پزشکی و گواهی فوت ایرانیان مقیم آمریکا می پردازیم.

تاییدیه مدارک پزشکی ایرانیان مقیم آمریکا به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز: به طور معمول جهت تاییدیه مدارک پزشکی شما بایستی از طرف سازمان بهداشت و درمان شهرستان یا استانی که در آن متولد شده اید، درخواست ارائه دهید.

 به طور کلی، احتمال دارد به ارائه مدارکی نظیر کپی شناسنامه، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و دیگر مدارک نیاز داشته باشید. همینطور ممکن است که به ترجمه مدارک به زبان فارسی نیاز پیدا کنید.

مراحل تاییدیه مدارک پزشکی ایرانیان مقیم آمریکا به این صورت است که بعد از تهیه مدارک مورد نیاز، بایستی آنها را به سازمان مربوطه ارسال نمایند.

 

توجه داشته باشید که سازمان بهداشت و درمان شهرستان یا استانی که فرد در آن زندگی می کند یا در آن به تحصیل می پردازد، به طور معمول مسئول تاییدیه مدارک پزشکی است. بایستی مراحل و مدارک مورد نیاز به منظور تاییدیه را با سازمان مربوطه هماهنگ کنید.

به طور معمول جهت تایید مدارک تحصیلی ایرانیان مقیم آمریکا، بخش کنسولی نسبت به استعلام و ارزیابی دقیق صحت صدور مدارک تحصیلی دانش آموختگان اقدام می‌نمایند.

چنانچه متقاضیان به دلایلی نیاز به پیگیری پروسه تایید مدارک خود را داشته باشند می‌توانند به بخش گزارش فردی در سامانه  میخک مراجعه و مراحل طی شده برای تایید مدرک خود را مورد مشاهده قرار دهند و درصورتی که نیاز به پیگیری بیشتر باشد این امکان وجود دارد که از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اقدامات لازم را به عمل آورند.

انواع معافیت سربازی

بعد از اخذ کد رهگیری مربوط به تشکیل پرونده تحصیلی از سامانه میخک، متقاضی با انتخاب گزینه تایید مدارک و مشخص کردن نوع مدارک، تایید مدارک و گواهی‌های آموزشی را درخواست کرده و به همین منظور با انتخاب یکی از موارد زیر می تواند به بارگذاری تصاویر آن‌ها به صورت جداگانه و مجزا اقدام نماید، که موارد عبارتند از:

  • گواهی اشتغال به تحصیل

  • گواهی ریزنمرات میان دوره

  • گواهی پرداخت شهریه

  • مدارک فارغ التحصیلی و ریز نمرات پایان دوره

  • گواهی یا مدرک شرکت در دوره های آموزشی

نکته: به منظور تایید مدارک ذکر شده در بالا، دریافت خروج دانشجویی، تعویض گذرنامه و سایر موارد،  دانشجو بایستی اصل تمامی مدارک بارگذاری شده را حضورا به منظور ارزیابی، تطابق و تایید نهایی به مسئول مربوطه بخش کنسولی سفارت ارائه نماید.

در نظر داشته باشید که برای هر مدرک یا گواهی، دریافت کد رهگیری جداگانه الزامی بوده و بخش تعداد صفحات فقط مربوط به صفحات بعدی همان مدرک (مانند ریزنمرات) می‌باشد.

تاییدیه مدارک پزشکی در سامانه میخک چگونه است؟

اسناد مختلفی در سامانه میخک به تایید میرسند که از جمله این اسناد می توان به تاییدیه مدارک پزشکی، گواهی فوت و تحصیل اشاره کرد. در تمام این موارد قبل از انجام هر کاری بایستی نسبت به ایجاد پروفایل برای خود در سامانه میخک اقدام نمایید.

تمام مراحل ثبت اسناد در سامانه میخک به طور تقریبی یکسان است. اول بایستی با مشخصات خودتان شامل ایمیل و رمز عبور می باشد، وارد سامانه شوید. سپس به قسمت درخواست مورد نظرتان مراجعه کنید. به عنوان مثال قسمت تاییدیه مدارک پزشکی در سامانه میخک، آن را انتخاب نمایید.

 سپس اطلاعات ضروری را وارد کنید. هر قسمتی که کادردور آن قرمز رنگ است، بایستی حتما پر شود و در آخر دکمه ثبت را بزنید.

 توجه داشته باشید در صورتی که در این مرحله نام خود را به اشتباه وارد کنید یا خطایی در ثبت اطلاعات داشته باشید دیگر شرایط ویرایش برای شما فراهم نمی باشد و باید حضوری به نمایندگی مراجعه کنید.

گواهی فوت برای ایرانیان مقیم آمریکا

خوب است بدانید که تمامی امور قانونی برای هر ایرانی که در هر کشوری دیگری زندگی کند مانند قوانین داخل کشور پیش می‌رود.

گواهی فوت هم بایستی برای ایرانیان خارج از کشور نظیر ایرانیان داخل کشور صادر شود. به منظور دریافت این گواهی بایستی یکی از اعضای خانواده، اقوام یا آشنایان شخص به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت یا نزدیکترین مأمور کنسولی مراجعه نماید و با ارائه مدارک هویتی متوفی اعلام فوت کند تا در مرحله های بعدی گواهی فوت صادر و به ثبت احوال ایران اعلام شود.

مدارک مورد نیاز به منظور تاییدیه گواهی فوت ایرانیان مقیم آمریکا به شرح زیر می باشد:
  • کامل فرم درخواست ثبت فوت در سامانه میخک
  • ارائه دادن اصل گواهی فوت.
  • ارائه دادن اصل شناسنامه جدید متوفی و در صورت عدم دسترسی به آن ارائه اصل گذرنامه معتبر ایرانی و یا کارت شناسایی ملی قابل قبول می باشد.
  • ارائه اصل مدرک معتبر ایرانی که اعلام کننده واقعه فوت می باشد.
  • مرحله آحر مربوط به پرداخت هزینه در صورت صدور گواهی فوت می باشد.

 

همینطور شما می توانید تمامی امور مربوط به تاییدیه مدارک پزشکی و گواهی فوت ایرانیان مقیم آمریکا به کارشناسان خبره ما در گروه مهاجرتی سین سان با اطمینان خاطر بسپارید، چرا که ما در این گروه ارائه دهنده خدماتی از جمله مهر خروج مشمولیت خدمت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، ویزای ایران برای اتباع خارجی و مواردی از این دست می باشیم.

از شما عزیزان که تا پایان این مقاله در سایت مهاجرتی سین سان با ما همراه بودید، متشکریم.

چطوری میتونم کمکتون کنم؟