بهترین کشور ها به منظور دریافت ویزای پزشکی

در این مقاله از وب سایت مهاجرتی سین سان می خواهیم به معرفی بهترین کشور ها به منظور دریافت ویزای پزشکی بپردازیم، با ما همراه باشید.

 ویزای پزشکی را باید جزو مهمترین‌ترین ویزاهای موجود در جهان دانست؛ چراکه می‌تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد. معمولا، زمانی که کشور مبدا امکانات لازم برای درمان یک بیماری خاص را نداشته باشد، افراد اقدام به درخواست ویزای درمانی می‌کنند. در این نوع ویزا فرد می‌تواند مراحل درمانی خود را در کشور مقصد با بهترین امکانات طی کند.

ویزای پزشکی چیست؟

ویزای پزشکی همانگونه که نامش مشخص است، به مدرکی گفته می‌شود که برای دارنده آن شرایطی را فراهم می کند تا برای انجام اقدامات درمانی به کشور مقصد سفر نماید.

 بسیاری از بیماران در سراسر جهان به منظور اخذ خدمات درمانی ایده‌آل سفر به خارج از کشور را برمی گزینند.

 علت این امر هم احتمالا به کمبود امکانات پزشکی و پزشکان مجرب در کشور مبدا برمی گردد. البته، این بدان معنا نیست که کشورها دارای خدمات درمانی نامناسبی هستند.

فرض کنید در ایران به علت وجود بهترین جراحان زیبایی، قلب، مغز و اعصاب، ارتوپدی و سایر متخصصان که زبان‌زد خاص و عام هستند، تعداد زیادی از توریست‌های سلامت به منظور برخورداری از خدمات درمانی ایده‌آل و ارزان به ایران سفر می‌کنند.

به طور کلی، ویزای پزشکی اجازه اقامت کوتاه‌مدت را برای انجام خدمات درمانی برای  مسافران خارجی فراهم می کند.

بعضی از کشورها همینطور برای همراهانی که بیمار را همراهی می‌کنند (به طور معمول دوستان، خانواده یا مراقبان) ویزای پزشکی همراه در نظر می گیرند.

 نمونه‌ای از این ویزا، می توان به ویزای پزشکی شینگن اشاره کرد که به وسیله 26 کشور عضو منطقه شینگن در اروپا صادر می‌شود، اما کشورهای دیگر برای همراهان پزشکی نسبت به صدور نوع دیگری از ویزا اقدام می نمایند.

همینطور کشورهای مختلفی وجود دارند که ویزاهای چند منظوره و مجوزهای سفر صادر می‌کنند؛ به گونه ای که به دارندگان اجازه می‌دهد تا ضمن انجام خدمات درمانی، به دیدن مقاصد گردشگری نیز بپردازند. ترکیه، چین، استرالیا و چند کشور دیگر، جزو کشور هایی هستند که این نوع ویزاها را صادر می‌کنند.

به چه صورت می توان ویزای پزشکی دریافت کرد؟

با توجه به قوانین کشورها، دو راه به منظور دریافت ویزا برای مقاصد پزشکی وجود دارد. بعضی از کشورها یا ایالت‌ها از سیستم ویزای آنلاین برخوردار می باشند که ویزای پزشکی الکترونیکی یا ویزاهای کوتاه‌مدت را صادر می‌کند.

 این سیستم‌های دیجیتال برای مسافران شرایطی را فراهم می کنند تا ویزای پزشکی خود را به سرعت و به آساننی و بدون نیاز به رفتن به جایی اخذ نمایند.

اما در سایر موارد، لازم است برای درخواست ویزای پزشکی شخصا در یک نمایندگی کنسولگری مربوط به کشوری که درمان در آن صورت می گیرد، حضور پیدا کنید.

به این ترتیب، مسافران چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، موظف هستند نسبت به تکمیل فرم درخواست ویزای پزشکی خود اقدام کنند.

شرایط دریافت ویزای پزشکی چگونه است؟

 اعطا ویزا درمانی بر اساس مصوبه سازمان بهداشت جهانی برای بیماری‌های خاص الزامی است؛ به طوری که بیشتر کشورها حتی در صورتی که از مناسبات سیاسی و دیپلماتیک خوبی با یکدیگر برخوردار نباشند، تلاش می‌کنند جهت حفظ ارزش‌های انسانی نسبت به صدور ویزای پزشکی اقدام نمایند. بعضی از بیماری‌های خاصی که به راحتی برای آنها ویزای پزشکی صادر می‌شوند، به شرح زیر می باشند:

بیماری‌ها و تومور‌های سرطانی که درمان آن‌ها امکان پذیر باشد مانند: تومورهای چشمی، تومورهای گوش، تومورهای کلیه، رحم، تخمدان، شش، پروستات.

تومورهای مغزی مانند: نخاعی، ستون فقرات

تومورهای بدخیم نظیر: تومور کبد، ریه

جراحی‌های پیوندی و تعویضی که می توان به تعویض مفصل، لگن، زانو، دیسک اشاره کرد.

به منظور دریافت ویزای پزشکی برخورداری از دعوت‌نامه از یک بیمارستان خصوصی و یا یک پزشک معتبر ضروری است.

از طرفی ثابت کردم این موضوع به سفارت کشور مورد نظر که پروسه درمانی شما در کشور محل اقامتتان به طور کامل انجام نمی‌شود نیز از دیگر موارد ضروری است.

پس از این که مدارک تمامی موارد مورد نیاز را به سفارت ارائه دادید، نوبت به این مورد می رسد که اثبات نمایید از پس تمامی مخارج درمانی و همینطور هزینه محل اقامت خود برمی‌آیید. در غیر این صورت، شانس دریافت ویزای پزشکی کاهش پیدا می کند.

بهترین کشور ها به منظور دریافت ویزای پزشکی

انگلیس: ورود به انگلستان به منظور درمان پزشکی از طریق ویزا درمانی باید اعتراف کنیم که انگلستان به واسطه سال ها فعالیت در امور تحقیقاتی و پزشکی و پشتوانه علمی پژوهشی که مدیون حضور دانشگاه‌ها پزشکی تراز اول جهان در این کشور هستند و در خدمات پزشکی و درمانی بیماری‌های خاص پیشگام می باشند.

به این صورت که هزاران بیمار از تمام نقاط جهان جهت انجام امور درمانی به کشور انگلستان وارد می شوند و بر اساس آمار این بیماران بعد از درمان، سلامت و شادابی خود را به دست آورده و به سوی خانواده بازگشتند.

سوئد: سوئد را می توان جزو کشور های کم هزینه به منظور دریافت ویزای پزشکی معرفی کرد. کشور سوئد شرایط مناسبی را برای مهاجران که با هدف درمانی و پزشکی مراجعه می کنند؛ در نظر گرفته است.

همینطور این کشور برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال یک سری خدمات مشخص شده  را رایگان در نظر گرفته است.

 در صورتی که بیمار هستید می توانید از درمانگاه، پزشک معالج و یا یک بیمارستان خصوصی بخواهید که برایتان دعوت نامه پزشکی ارسال نمایند.

آلمان: کشور آلمان، از مجهزترین و پبشرفته ترین مراکز پزشکی معتبر برخوردار می باشد. در شهر هامبورگ و هانوفر آلمان، دو قطب بزرگ درمانی اروپا محسوب می شوند.

خوب است بدانید که در شهر هانوفر، مطب پزشک ایرانی پروفسور مجید سمیعی دایر می‌باشد. در کشور آلمان خدمات پزشکی از جمله جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، جراحی زنان، ارولوژی، جراحی ارتوپدی و پروتزارائه می گردد.

از همراهی شما عزیزان تا پایان محتوا بهترین کشور ها به منظور دریافت ویزای پزشکی متشکریم.

چطوری میتونم کمکتون کنم؟